Gå til primært indhold
Main content begins here
Søg her

Organisation og oplysningspligter

Thy-Mors HF & VUC er for dig, der gerne vil udvide din faglige horisont eller tage en ny uddannelse.
Vi er også for dig, der ønsker at forbedre dine karakterer, supplere din studentereksamen eller tage fag fra folkeskolen på ny.
Vi kan desuden hjælpe dig, der har udfordringer med at læse, stave eller regne.

Organisation og oplysningspligter

Find det, du leder efter

Administrationens åbningstider

Vi står klar til at hjælpe dig.

Thisted

Mandag – fredag kl. 7.30-13.30

Nykøbing

Mandag – tirsdag kl. 9.00-12.00
Onsdag – lukket
Torsdag – fredag kl. 9.00-12.00

Telefontid

Mandag – torsdag kl. 7.30-13.30
Fredag kl. 7.30-13.00

Bestyrelse

Se bestyrelsesmedlemmer og find referater fra bestyrelsesmøder her

Vedtægter og årsrapporter

Vedtægter for Thy-Mors HF & VUC.

Vedtægterne er vedtaget af Thy-Mors HF & VUCs bestyrelse den 29. marts 2011, godkendt af Undervisningsministeriet den 31. august 2011, og offentliggjort den 24. oktober 2011.

Bekendtgørelser

Undervisningsministeriet har udsendt for vores uddannelser.

Højere forberedelseseksamen (hf) tilrettelagt som 2-årigt forløb

  • Uddannelsens mål og læseplaner for de enkelte fag er beskrevet i BEK nr 497 af 18/05/2017 (HF-bekendtgørelsen)
  • De aktuelle klasser, studieplaner og undervisningsbeskrivelser fremgår af Ludus Web og hjemmesiden

Højere forberedelseseksamen (hf) tilrettelagt som enkeltfag

  • Uddannelsens mål og læseplaner for de enkelte fag er beskrevet i BEK nr 497 af 18/05/2017 (HF-enkeltfagsbekendtgørelsen)
  • De aktuelle hold, studieplaner og undervisningsbeskrivelser fremgår af Ludus Web og hjemmesiden
  • Fagelementer af fag fra højere forberedelseseksamen
  • Rammerne for fagelementer er beskrevet i BEK nr 497 af 18/05/2017 (HF-enkeltfagsbekendtgørelsen)

Almen voksenuddannelse (avu)

Forberedende Voksenundervisning (FVU)

Ordblindeundervisning (OBU)

  • Uddannelsens mål og læseplaner for de enkelte fag er beskrevet i BEK nr 440 af 15/04/2020 (Ordblindeundervisning for voksne)
  • De aktuelle fag og hold fremgår af hjemmesiden
Bestyrelsesmøder

d. 30 september 2025

Dagsorden

Bilag 1, referat

Bilag 2

Bilag 3

Bilag 4

Bilag 5

 

3. Juni 2025

Dagsorden

Bilag 1, referat 

Bilag 2

Bilag 3

19. Marts 2025

Dagsorden

Bilag 1

Bilag 2

Bilag 3

Bilag 4

 

10. December 2024

referat

Dagsorden

Bilag 2

Bilag 3

Bilag 4

Bilag 5

Bilag 6

Bilag 7

1.oktober 2024

referat

Dagsorden

Bilag 2

Bilag 3

Bilag 4

Bilag 5

Bilag 6

6. juni 2024

referat

Dagsorden

Bilag 2

Bilag 3

Bilag 4

5. april 2024

Referat

Dagsorden

Bilag 2

Bilag 3

Bilag 4

11.december 2023

Referat
Dagsorden
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5

10.oktober 2023

Referat
Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5

Bilag 6
Bilag 7

7. juni 2023

Referat
Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5

23. marts 2023

Referat
Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4

7. december 2022

Referat
Dagsorden

Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 6
Bilag 7

27. september 2022

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5

13. juni 2022

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3

Referat

29. marts 2022

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 6
Bilag 7

Referat

16. december 2021

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 5-fortsat

Referat

30. september 2021

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 6

Referat

10. juni 2021

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3

Referat

7. april 2021

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 6
Bilag 7
Bilag 8
Bilag 9
Bilag 10

Referat

10. december 2020

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4

Referat

30. september 2020

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 6

Referat

11. juni 2020

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2

Referat

16. april 2020

Dagsorden
Bilag 1
Bilag 2
Bilag 3
Bilag 4
Bilag 5
Bilag 6
Bilag 7
Bilag 8
Bilag 9
Bilag 10

Referat

Fraværstal

Fraværstal for skoleåret 2022/2023

 

Fysisk fravær: 18,34 %

Skriftligt fravær: 24,60 %

Nøgletal

Du kan se eksamensresultater for Thy-Mors HF & VUC i Undervisningsministeriets database ved hjælp af nedenstående links.

Avu

Eksamensgennemsnit for avu-prøver i skoleåret 2024-2025

Hf

Uddannelsesstatistik for afdelingen i Nykøbing

Uddannelsesstatistik for afdelingen i Thisted

 

Sociale klausuler

Thy-Mors HF & VUC anvender ved udbud og efterfølgende kontraktindgåelser klausuler om uddannelses- og praktikaftaler i forbindelse med relevante udbud.

Såfremt skolen vælger at undlade dette, vil det blive begrundet og offentliggjort her på skolens hjemmeside.

For nærmere vejledning henvises til loven, lovens forarbejderbekendtgørelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens nyeste vejledning fra december 2018.

Team og studieplaner på HF

Studieplanen skal angive en klar ansvarsfordeling mellem klassens lærere og sikre sammenhæng mellem enkeltfaglige og flerfaglige undervisningsforløb.

Hvert lærerteam skal ved skoleårets start udarbejde en overordnet, kortfattet og overskuelig studieplan for undervisningen (ca. 1-2 sider). Studieplanen skal sikre sammenhæng og kontinuitet i den enkelte kursists uddannelse, og studieplanen er udgangspunktet for lærerteamets fælles planlægning.

Studieplanen skal omfatte alle klassens fag og faggrupper og deres samspil for derigennem at sikre progression og variation i brugen af forskellige arbejdsformer, herunder skriftligt arbejde, virtuelle forløb, projektarbejde og ekskursioner.

Studieplanen justeres løbende og skal formidles på kursets hjemmeside i overensstemmelse med bestemmelserne i lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v.

Studieplanerne opdateres to gange på et skoleår. Teamkoordinator sender pdf-fil til administrationen.

Teammanual

Hf-afdelingen har en teammanual, som er styrende for hvert teams arbejde med studieplanen, tutorarbejdet, studieplanen, klasserumskultur, introduktionskurset og den enkelte kursists opnåelse af faglige, personlige, sociale og studieforberedende kompetencer samt fastholdelse.

Studieplaner skoleåret 2021/22

Studieplan for hold t2021A

Tilfredshedsundersøgelser

Vi gennemfører hvert andet år en elevtilfredsheds-undersøgelse og en medarbejdertilfredshedsundersøgelse.
Du kan se de seneste her.

Elevtilfredshedsundersøgelse 2025

Læs elevtilfredshedsundersøgelsen

 

Medarbejdertilfredshedsundersøgelse 2019

Afdækning af Professionel Kapital

Rapporterne er afdelingsopdelt, og undersøgelsen er gennemført anonym.

Hovedrapport

Avu-lærere i Thisted-afdelingen

Hf-lærere i Thisted-afdelingen

Hf-lærere i Nykøbing-afdelingen

Administration

Servicepersonale

Der er ingen rapporter for ledelsen eller for avu-lærere i Nykøbing-afdelingen, da der var for få besvarelser til at kunne udarbejde en brugbar rapport indenfor de to specifikke områder.

Undervisningsmiljøvurdering

Skolens fysiske, psykiske og æstetiske undervisningsmiljø kortlægges og evalueres hvert andet år gennem den store Elevtrivselsundersøgelse (ETU), i henhold til skolens kvalitetssikringsplan. Resultaterne – inklusive en PowerPoint-præsentation og en handlingsplan – præsenteres for skolens to kursistråd og Arbejdsmiljøorganisation. Undersøgelsen drøftes desuden på lærerforsamlinger, personalemøder og i lærerteam. ETU’en er tilgængelig her.

Elever og studerende har ret til at vælge to undervisningsmiljørepræsentanter (UMR), som kan varetage deres interesser i undervisningsmiljøarbejdet. En UMR har ret til en plads i skolens Arbejdsmiljøorganisation (AMO), når der behandles spørgsmål, som har betydning for undervisningsmiljøet.

Driftsoverenskomstparter (DOP)

Vi har i øjeblikket ingen driftsoverenskomstparter.

Privatlivspolitik

I denne privatlivspolitik beskrives, hvordan Thy-Mors HF og VUC indsamler og bruger de personoplysninger, som du efterlader dig og/eller afgiver, når du besøger vores hjemmeside og anvender de forskellige services og funktioner, som vi tilbyder på hjemmesiden.

  1. Indsamling af personoplysninger
  2. Brug af personoplysninger, formål og behandlingsgrundlag
  3. Samtykke
  4. Sikkerhed
  5. Dine rettigheder
  6. Links til andre hjemmesider
  7. Ændringer af privatlivspolitikken
  8. Kontakt

 

1. Indsamling af personoplysninger

Vi informerer dig altid, før vi indsamler dine personoplysninger. Vi kan på nogle dele af vores side indsamle fx følgende personoplysninger om dig: Navn, e- mailadresse, telefonnummer hvis du oplyser dette.

Bemærk, at visse personoplysninger er nødvendige at indsamle for at du kan anvende hjemmesidens funktioner. Det vil fremgå af de relevante formularer, om afgivelse af personoplysningerne er obligatorisk eller valgfri. Hvis afgivelse af personoplysningerne er obligatorisk, vil det pågældende felt være markeret med en stjerne (*). Hvis du vælger ikke at afgive de pågældende personoplysninger, kan du muligvis ikke benytte den ønskede funktion. For eksempel har vi brug for dine kontaktoplysninger for at kunne besvare en henvendelse fra dig.

Hvis du afgiver personoplysninger om andre end dig selv, opfordrer vi dig til først at indhente samtykke fra disse personer til afgivelse af oplysningerne.

 

2. Brug af personoplysninger, formål og behandlingsgrundlag

Vi indsamler og bruger personoplysninger i forbindelse med de funktioner og formål, der er beskrevet nedenfor. Vi kan også behandle dine personoplysninger til andre formål, hvis vi er berettigede eller forpligtede til det efter lovgivningen, f.eks. kontaktformular til at booke en studievejleder, samt ved upload af jobansøgning via link fra hjemmesiden mv..

Vi bruger cookies på vores hjemmeside. Du kan læse mere om vores brug af cookies i vores Cookiepolitik.

 

3. Samtykke

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler og behandler vi i nogle tilfælde dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke, jf. afsnit 2 ovenfor.

Vær opmærksom på, at du til enhver tid kan trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at kontakte os (se kontaktoplysninger i afsnit 8 nedenfor).

Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil vi stoppe behandlingen af dine personoplysninger, medmindre vi er berettigede eller forpligtede til at fortsætte behandlingen eller opbevaringen af dine personoplysninger på andet grundlag, herunder i henhold til lovgivningen.

Tilbagekaldelse af dit samtykke berører ikke lovligheden af den behandling, som er sket før tilbagekaldelse af samtykket.

Hvis du trækker dit samtykke tilbage, kan du muligvis ikke fuldt ud benytter de funktioner, som vi tilbyder på vores hjemmeside.

 

4. Sikkerhed

Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau. Dermed gør vi vores bedste for at sikre dine personoplysningers kvalitet og integritet.

 

5. Dine rettigheder

Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen.

Derudover kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger. Derudover har du ret til at berigtige dine personoplysninger eller bede os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger.

Hvis du beder om det, vil vi slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig uden unødigt ophold, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, fx hvis behandlingen er nødvendig for at kunne fastlægge et retskrav, eller hvis det er nødvendigt for at besvare en henvendelse fra dig.

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, er du velkommen til at kontakte os (se kontaktoplysninger i afsnit 8 nedenfor).

I forbindelse med henvendelser vedrørende dine rettigheder, beder vi dig give os tilstrækkelige oplysninger til, at vi kan behandle din henvendelse, herunder dit fulde navn og din e-mailadresse, så vi kan identificere dig og svare på din anmodning. Vi vil svare på din henvendelse hurtigst muligt og senest inden for en måned.

Hvis du er uenig i den måde, som vi behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler oplysningerne til, er du velkommen til at kontakte os. Du kan også indgive en klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5. Sal
1300 København K
Tlf. 33 19 32 00
Mail dt@datatilsynet.dk

 

6. Links til andre hjemmesider mv.

Vores hjemmeside kan indeholde links til andre hjemmesider. Vi er ikke ansvarlige for indholdet af andre hjemmesider (tredjeparts hjemmesider) eller for de procedurer sådanne tredjeparter har for indsamling og behandling af personoplysninger. Når du besøger en tredjeparts hjemmeside, bør du læse hjemmesideejerens privatlivspolitik og andre relevante politikker.

 

7. Ændringer af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre denne privatlivspolitik grundet væsentlige ændringer i lovgivningen, nye tekniske løsninger, nye eller forbedrede funktioner eller for at forbedre hjemmesiden.

 

8. Kontakt

Hvis du ønsker, at vi opdaterer, berigtiger eller sletter de personoplysninger, som vi har registreret om dig, eller hvis du har nogen spørgsmål til denne privatlivspolitik, kan du kontakte os som angivet nedenfor:

Thy-Mors HF & VUC
CVR-nr. 29553572
Munkevej 9
7700 Thisted
Tlf. 70 70 12 34
vuc@vuctm.dk

 

(Opdateret den 5. juli 2018)

Persondatapolitik- ansatte

Denne persondatapolitik beskriver, hvordan Thy-Mors HF & VUC (”vi”) indsamler og bruger dine personoplysninger som led i Thy-Mors HF & VUC’s personaleadministration.

I det følgende oplyses om nedenstående punkter:

 

  1. Indsamling af personoplysninger
  2. Brug af personoplysninger, formål og behandlingsgrundlag
  3. Sletning af personoplysninger
  4. Sikkerhed
  5. Medarbejdernes rettigheder
  6. Ændring af persondatapolitikken

 

Alle medarbejdere opfordres til at læse denne persondatapolitik grundigt, og kontakte den DPO-ansvarlige i Thisted-afdelingen, hvis medarbejderen har spørgsmål til indholdet.

 

1. Indsamling af personoplysninger

Formålet med at indsamle personoplysninger som led i Thy-Mors HF & VUC’s personaleadministration er, at administrere ansættelsesforhold samt overholde relevant lovgivning vedrørende ansættelsesforholdet.

Vi indsamler og behandler følgende personoplysninger i forbindelse med Thy-Mors HF & VUC’s personaleadministration: Navn, adresse, telefonnummer, CPR-nummer, personlig information, indkomstforhold, uddannelse, tidligere ansættelsesforhold, digitale fodspor m.v.

Herudover kan vi indsamle og behandle en række følsomme personoplysninger om helbred m.v., hvis det hvis der er nødvendigt, fx i relation til langtidssygemeldinger og arbejdsulykker.

 

2. Brug af personoplysninger, formål og behandlingsgrundlag

De personoplysninger, som vi indsamler, bruges til administration af dit ansættelsesforhold, herunder administration af lønudbetalinger og personalegoder, planlægning af arbejde, sygefraværsstatistik, uddannelse, risikostyring og beskyttelse af medarbejdere, forsikringer, administration af compliance- og overvågningsprogrammer, rapportering til offentlige myndigheder, refusioner i forbindelse med sygdom eller barsel, samt andre lovlige formål af HR-mæssig karakter. Behandlingen er nødvendig for at kunne opfylde ansættelsesaftalen, for at kunne fastlægge eller gøre et retskrav gældende eller for at Thy-Mors HF & VUC kan forfølge en berettiget interesse.

Medarbejdernes personoplysninger kan blive videregivet til fx pensionsselskab, forsikringsselskab, rejseselskaber, hoteller samt til offentlige myndigheder og politi hvis videregivelsen i øvrigt er påkrævet i henhold til relevant lovgivning.

Herudover kan vi bruge personoplysninger i nedenstående sammenhænge. Vi kan også behandle personoplysninger til andre formål, hvis vi er berettigede eller forpligtede hertil efter lovgivningen, herunder skattelovgivningen, bogføringsloven mv.

 

2.1 Billeder

På vores intranet og hjemmeside www.vuctm.dk viser vi portrætbilleder af vore medarbejdere i forbindelse med en beskrivelse af den pågældende medarbejders funktion, stillingsbetegnelse og kontaktoplysninger hos Thy-Mors HF & VUC. Endvidere bruger Thy-Mors HF & VUC situationsbilleder, som typisk viser en eller flere medarbejdere i en arbejdssituation. Offentliggørelsen af portrætbilleder og situationsbilleder kan både ske internt og eksternt, herunder i forskellige markedsføringssammenhænge – blandt andet i annoncer, jobannoncer samt på Facebook. Billeder kan også blive brugt til trykte medier, fx flyers og brochurer, som omhandler Thy-Mors HF & VUC.

Offentliggørelse af billeder af medarbejdere, herunder i markedsføringsøjemed, sker alene på baggrund af medarbejderens samtykke. Medarbejderne kan afvise at give samtykke til offentliggørelse af billeder, uden at dette har betydning for ansættelsen. Medarbejderne kan til enhver tid trække et afgivet samtykke tilbage, hvorefter vi fjerner billedet fra hjemmesiden og andre digitale medier.

 

2.2 Videoovervågning

På Thy-Mors HF & VUC anvender vi videoovervågning af sikkerhedsmæssige årsager. Der er opsat skiltning, der informerer om videoovervågningen.

Optagelserne gemmes i 30 dage, men kan blive gemt i længere tid, hvis de skal bruges til efterforskning af en bestemt hændelse. Optagelserne kan desuden følges i realtid af den tekniske serviceleder og IT-medarbejderen.

Vi tilgår alene optagelserne, hvis vi har en mistanke om, at der er foregået noget, som strider mod Thy-Mors HF & VUC’s retningslinjer og politikker, fx mistanke om strafbare forhold på Thy-Mors HF & VUC og lignende. Optagelserne vil alene blive tilgået af personer, som er blevet udpeget af ledelsen hertil.

Vi udleverer alene oplysninger til politiet, hvis der er mistanke om, at der er begået strafbare forhold på Thy-Mors HF & VUC’s område eller lovgivningen i øvrigt giver hjemmel hertil.

Herudover kan udlevering af optagelser til tredjemand ske, hvis der foreligger en lovhjemmel hertil, eller hvis personer på optagelsen har givet udtrykkeligt samtykke hertil.

 

2.3 Adgang til e-mails

Alle e-mails der sendes og modtages på Thy-Mors HF & VUC’s netværk betragtes som Thy-Mors HF & VUC’s ejendom.

Thy-Mors HF & VUC kan føre kontrol med medarbejderes brug af e-mailsystemet. Medarbejdere kan i begrænset omfang anvende deres e-mailkonto til privat kommunikation. Private e-mails skal markeres med ”PRIVAT” i emnefeltet og arkiveres i en mappe markeret ”PRIVAT”. Adgang til medarbejderes private e-mails vil kun ske, hvis Thy-Mors HF & VUC har en begrundet mistanke om misbrug eller strafbare forhold. Adgang til medarbejderens private e-mails vil altid ske efter en på forhånd fastlagt og godkendt procedure.

Ved fratrædelse lukkes medarbejderens e-mailkonto som udgangspunkt efter 20 dage. Thy-Mors HF & VUC kan dog holde en e-mailadresse åben i maksimalt 12 måneder efter fratrædelsesdatoen. I denne periode anvendes auto reply-funktionen til at oplyse afsenderen om, at medarbejderen er fratrådt. Alle e-mails, der er modtaget efter fratrædelsen, vil blive åbnet af Thy-Mors HF & VUC. Private e-mails, som modtages i denne periode vil blive slettet.

 

2.4 Logning af internetbrug

Thy-Mors HF & VUC logger internetbrug, der sker på Thy-Mors HF & VUC’s netværk. Vi opbevarer denne log henhold til gældende lovgivning. Vi vil alene tilgå loggen, såfremt vi har begrundet mistanke om, at Thy-Mors HF & VUC’s netværk anvendes i uoverensstemmelse med retningslinjerne i IT-politikken.

 

2.5 Eksamensplanlægning

Vi udveksler kontaktoplysninger og CPR-nummer på medarbejdere, der skal være censorer på andre skoler, med de pågældende skoler.

 

3. Sletning af personoplysninger

Vi opbevarer personoplysninger om vores medarbejdere så længe, vi har et behov for personoplysningerne til opfyldelsen af et eller flere af de ovennævnte formål. Som udgangspunkt slettes personalerelaterede personoplysninger senest 5 år efter fratrædelse. Visse personoplysninger, herunder skriftlige advarsler, oplysninger om økonomiske transaktioner samt optagelser fra videoovervågningen, slettes dog efter kortere tid.

Personoplysningerne kan dog behandles og opbevares længere, såfremt der er en særlig grund, fx fordi de er relevante i forbindelse med en verserende sag eller hvis betingelserne i arkivloven eller kassationsbekendtgørelsen er opfyldt. Derudover kan vi gemme personalerelaterede personoplysninger længere i anonymiseret form.

 

4. Sikkerhed

Vi har indført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau for behandling af personalerelaterede personoplysninger hos Thy-Mors HF & VUC. Dermed gør vi vores bedste for at sikre personoplysningernes kvalitet og integritet.

 

5. Medarbejdernes rettigheder

Enhver medarbejder har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om vedkommende, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen.

Derudover kan medarbejderen gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af vedkommendes personoplysninger. Medarbejderen har også ret til at berigtige personoplysninger eller bede os om at begrænse behandlingen af personoplysninger.

Vi vil slette eller rette forkerte personoplysninger eller personoplysninger, der blevet forældede siden indsamlingen.

På medarbejderens anmodning vil vi slette de personoplysninger, som vi har registreret om vedkommende uden unødigt ophold, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, fx hvis behandlingen er nødvendig for at kunne administrere det fortsatte ansættelsesforhold.

Hvis en medarbejder ønsker at gøre brug af de rettigheder, som er beskrevet ovenfor, kan medarbejderen kontakte nærmeste leder eller Annette Horsholt i Thisted-afdelingen.

Hvis en medarbejder er uenig i den måde, som vi behandler vedkommendes personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler oplysningerne til, kan Annette Horsholt i Thisted-afdelingen kontaktes.

Medarbejdere kan til enhver tid indgive en klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5. Sal
1300 København K

Telefon: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk

 

6. Ændring af persondatapolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre denne persondatapolitik.

 

Opdateret november 2024

Persondatapolitik-kursister

Denne persondatapolitik beskriver, hvordan Thy-Mors HF & VUC (”vi”) indsamler og bruger dine personoplysninger, når du optages som kursist på Thy-Mors HF & VUC.

I det følgende vil vi oplyse dig om nedenstående punkter:

 

  1. Indsamling af personoplysninger
  2. Brug af personoplysninger, formål og behandlingsgrundlag
  3. Sletning af personoplysninger
  4. Sikkerhed
  5. Dine rettigheder
  6. Ændring af persondatapolitikken

 

Vi opfordrer dig til at læse denne persondatapolitik grundigt, og kontakte skolens persondataansvarlige Annette Horsholt, Thisted-afdelingen, hvis du har spørgsmål til indholdet.

 

1. Indsamling af personoplysninger

Vi indsamler og behandler følgende personoplysninger om dig, når du tilmelder dig som kursist på Thy-Mors HF & VUC: Navn, adresse, e-mailadresse, CPR-nummer, relevante eksamensbeviser og anden relevant personlig information.

Denne indsamling og behandling er nødvendig for, at vi kan optage dig som kursist på Thy-Mors HF & VUC, samt overholde relevant lovgivning.

Derudover kan vi have brug for at indsamle og behandle fortrolige og følsomme personoplysninger om dig, fx hvis du henvender dig i studievejledningen. Disse personoplysninger kan omfatte helbredsoplysninger, oplysninger om misbrug, oplysninger om problemer i hjemmet mv.

Vi kan videregive dine personoplysninger til andre, fx offentlige myndigheder eller politiet, hvis der står i loven, at vi skal udlevere personoplysninger.

 

2. Brug af personoplysninger, formål og behandlingsgrundlag

De personoplysninger, som vi indsamler og behandler om dig, er nødvendige for administration af dit forløb på Thy-Mors HF & VUC, herunder til uddannelses- og eksamensplanlægning, fraværsregistrering og -statistik, administration og refusion af deltagerbetaling, rapportering til offentlige myndigheder samt andre formål af uddannelsesmæssig karakter. Vi indsamler og bruger personoplysninger i forbindelse med de formål, der er beskrevet nedenfor. Vi kan også behandle dine personoplysninger til andre formål, hvis vi er berettigede eller forpligtede hertil efter lovgivningen.

 

2.1 Administration af dit kursistforløb

Vi skal bruge dine personoplysninger, når vi skal oprette dig i vores IT-systemer. Herudover skal vi bruge dine personoplysninger, når vi skal administrere betaling for fag og uddannelser, modtage og refundere deltagerbetaling, SU-administration, ansøge om forskellige tilskud (fx uddannelsesstøtte, tilskud til hjælpemidler mv.), administrere fravær, kommunikere med og indberette til offentlige myndigheder samt i de administrative rutiner, der knytter sig til dit forløb på skolen.

 

2.2 Eksamensplanlægning

Når du skal til eksamen, bruger vi dine personoplysninger til at lave eksamensplaner og eksamenslister.
Derudover skal vi udveksle dine personoplysninger med andre VUC-skoler. Blandt andet sendes dit navn og kursistnummer på en liste til censorer fra andre skoler.

 

2.3 Billeder

Når du bliver kursist på Thy-Mors HF & VUC, får du taget et billede til dit studiekort. Billedet kan uploades også til vores studieadministrative IT-systemer og bruges, så lærere, censorer og eksamensvagter kan identificere dig i forbindelse med eksamener mv.

Herudover vil vi gerne tage fotos til brug for vores markedsføring af Thy-Mors HF & VUC på Thy-Mors HF & VUC’s hjemmeside og Facebook-profil. Billeder kan også blive brugt til trykte medier, fx flyers og brochurer, som omhandler Thy-Mors HF & VUC.

Offentliggørelse af dit billede, blandt andet i markedsføringsmateriale sker kun, hvis du har givet tilladelse til det. Du har i forbindelse med dit optag haft mulighed for at give samtykke til, at vi bruger dit billede i ovennævnte sammenhænge, eller hvis det ikke er tilfældet, så vil du i forbindelse med at billeder bliver taget have haft mulighed for at give samtykke.

 

2.4 Videoovervågning

På Thy-Mors HF & VUC bruger vi videoovervågning af sikkerhedsmæssige årsager.
Optagelserne gemmes i 30 dage, men kan blive gemt i længere tid, hvis de skal bruges til efterforskning af en bestemt hændelse. Optagelserne kan desuden følges i realtid af skolens serviceleder Steen Erichsen.
Vi kigger alene på optagelserne, hvis vi har en mistanke om, at der er foregået noget strafbart, eller noget som strider mod Thy-Mors HF & VUC’s retningslinjer og politikker. Det er kun medarbejdere, som er udpeget af Thy-Mors HF & VUC’s ledelse, der kan kigge på optagelserne.

Vi udleverer optagelser til politiet, hvis vi har en mistanke om, at der er begået strafbare forhold på Thy-Mors HF & VUC’s område, eller hvis politiet beder om en optagelse fra et bestemt tidspunkt.

I andre tilfælde vil vi kun udlevere optagelserne, hvis det står i loven, at vi skal udlevere dem, eller hvis alle personer på optagelserne har givet samtykke til, at vi kan udlevere dem.

 

2.5 Logning af internetbrug

Når du bruger Thy-Mors HF & VUC’s netværk, logger vi hvilke hjemmesider du besøger og hvilke filer du downloader. Vi opbevarer loggen i henhold til de til enhver tid gældende regler. Vi kigger kun i loggen, hvis vi har en mistanke om, at Thy-Mors HF & VUC’s netværk er blevet brugt til noget, der er i strid med vores retningslinjer for brug af internettet.

 

3. Sletning af personoplysninger

Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere skal bruge dem til de formål, som vi har beskrevet ovenfor. Som hovedregel sletter vi personoplysninger om kursister 5 år efter, at du er stoppet hos Thy-Mors HF & VUC. Nogle personoplysninger slettes dog før – fx optagelser fra videoovervågningen. Vi kan dog anonymisere personoplysninger og gemme dem i længere tid.

Der er dog oplysninger om fx. eksamen, SU, SVU, som vi er forpligtet til at gemme længere tid jf. relevant lovgivning.

4. Sikkerhed

Vi har indført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau for behandling af personoplysninger hos Thy-Mors HF & VUC. Dermed gør vi vores bedste for at sikre personoplysningernes kvalitet og integritet. De sikkerhedsforanstaltninger, som vi har indført er:

Udarbejdet persondatapolitikker, udpeget DPO, sikker datastruktur, uddannet relevante medarbejdere m.v.

 

5. Dine rettigheder

Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig, med visse undtagelser, der er fastsat i lovgivningen.

Derudover kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger. Du har også ret til at rette dine personoplysninger, hvis de er forkerte, eller bede os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger.

Vi vil slette eller rette forkerte personoplysninger eller personoplysninger, der blevet forældede siden indsamlingen.

Hvis du beder om det, vil vi slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, fx hvis behandlingen er nødvendig for fortsat at kunne administrere dit kursistforløb på Thy-Mors HF & VUC.

Hvis du gerne vil bruge dine rettigheder kan du ringe eller skrive til skolens persondataansvarlige Annette Horsholt, Thisted-afdelingen. Det gælder også, hvis du er uenig i den måde, som vi behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler oplysningerne til.

Du kan også klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5. Sal
1300 København K

Telefon: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk

 

6. Ændring af persondatapolitikken

Vi forbeholder os retten til at ændre denne persondatapolitik.

 

Opdateret november 2024

 

Beredskabsplan ved brud på sikkerheden

Denne beredskabsplan (”Beredskabsplan”) for Thy-Mors HF & VUC fastsætter de nærmere retningslinjer og interne procedurer for Thy-Mors HF & VUCs håndtering af brud på datasikkerheden.

Læs her

Pædagogisk udgangspunkt og praksis

I overensstemmelse med Thy-Mors HF & VUC’s værdigrundlag og skolens kvalitetssikringsplan praktiseres undervisning, der bygger på følgende grundlæggende principper:

Et forpligtende lærings- og arbejdsfællesskab for alle kursister, der bygger på respekt og tolerance, engagement, ansvarlighed, empati, humor samt åbenhed og medindflydelse.

Overordnet område

  1. Kursistens oplevelse af synlig ledelse og ansvar
    Rød tråd, struktur, overskuelighed, fælles spilleregler
  2. Lærerens professionelle personlighed
    Gode relationer til kursisterne, engagement, fleksibilitet, tryghed, stemning, lytte, interaktion med kursisterne, kursisttrivsel, anerkendelse
  3. Klare mål i undervisningen
    Faglighed, fleksibilitet, tag plan B hvis plan A ikke virker, sekvensering
  4. Rammer for undervisningen
    Ydre fysiske rammer/lokaler, læreplanerne, nye tidssvarende, kreative materialer, it-udstyr
  5. Kursistdeltagelse
    Variation, fordybelse, relevans, anvendelsesorientering, involvering, engagement, arbejdsglæde, studieaktivitet
  6. Læring/udbytte
    Kursisternes faglige udbytte, læreproces og læring
Værdigrundlag

Vision

Vi vil være den mest meningsfyldte og rummelige uddannelsesmulighed for unge og voksne fra nær og fjern.

Mission

Thy-Mors HF & VUC er lokalt forankret.

Vi udnytter den unikke kultur og natur mellem hav og fjord.

Vi tilbyder kompetencegivende uddannelse for alle unge og voksne fra nær og fjern.

Vi skaber nærværende og professionelle rammer for undervisning.

Vi tager altid udgangspunkt i den enkeltes forudsætninger, drømme og mål.

Vi giver plads til, at den enkelte, gennem aktiv deltagelse, får mulighed for at tilegne sig faglige kompetencer og dannes gennem mødet med skolen og verden.

Vi er en certificeret grøn skole, som ønsker at bidrage til en øget klimabevidsthed og fremme en bæredygtig udvikling.

 

Kort sagt: Vi klæder unge og voksne godt på til tilværelsen, uanset om målet er en videregående uddannelse eller en generel opkvalificering!

 

Vedtaget af bestyrelsen ved Thy-Mors HF & VUC, efterår 2019.

Book vejledning